fbpx
Menu Luk

Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel med RobotstøvsugerDele.dk

➤ Juridiske oplysninger

www.robotstøvsugerdele.dk ejes og drives af:

MbyBoelskov
CVR – 41082054
Engdalsvej 54B
8220 Brabrand

Kontakt:
E-mail: [email protected]
Telefon: 25330022

➤ Forsendelse og leveringsmuligheder

De samlede leveringsomkostninger fremgår tydeligt, når du bestiller varer i webshoppen.

Ordre modtaget senest onsdage kl 20.00, afsendes den efterfølgende torsdag.
Ordre modtaget senest søndage kl 20.00, afsendes den efterfølgende mandag.
Ved helligdage afsendes den førstkommende hverdag.

 – medmindre andet er oplyst ved det enkelt produkt.

Følgende forsendelsesmuligheder tilbydes:

  • DAO/GLS levering til pakkeshop.
  • DAO/GLS levering til erhverv/til døren.

Ud fra den enkelte ordre vælger vi det fragtfirma der passer bedst til den/de bestilte vare.
Pakker til levering til erhverv/til døren sendes KUN, til levering på adressen, hvis firmanavn er oplyst ved bestilling. Oplyses der ikke firmanavn sendes pakken til nærmeste pakkeshop.

Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum, giver vi dig information herom pr. mail eller telefon.

www.robotstøvsugerdele.dk tager ansvaret for varerne, indtil modtagelsen. Vi leverer kun i Danmark og Sverige, dog ikke Grønland og Færøerne.

➤ Varekøb

Varekøb foregår ved følgende procedure:

  1. Den ønskede vare tilføjes til indkøbskurven.
  2. Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer. Marker at du godkender handelsbetingelserne, når indeværende handelsbetingelser er læst og accepteret. Vælg derefter kontakt og modtagerinformation
  3. Den ønsket leveringsmetode og betalingsmetode vælges
  4. Købet bekræftes og betaling gennemføres.
  5. Herefter modtager du en elektronisk en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Det er ikke muligt at bestille varer, som ikke er på lager.

➤ Dine betalingsmuligheder

Alle priser er angivet i danske priser inkl. moms.
Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne.

Betaling for varerne kan ske online ved brug af følgende betalingsmuligheder:

  • Visa/Dankort
  • MasterCard

➤ Fortrydelsesret/returret

Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer købt i webshoppen.

Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal varen returneres uåbnet og i samme stand og mængde som ved modtagelse.

Du kan returnere en vare ved at sende den til den angivne adresse under Juridiske oplysninger øverst i handelsbetingelserne. Vedlæg derudover en kopi af bon/kvittering.

  • Sådan returnerer du
    Du skal inden 14 dage fra modtagelsen, meddele os om, at du ønsker at fortryde dit køb. 
    Det er dig, som skal dokumentere rettidig meddelelse om fortrydelsen. 
    Vi opfordrer dig derfor til at sende den til os via email.

    Returvarerne skal sendes forsvarligt tilbage i original emballage. 
    Vedlæg din kvittering, og sæt porto på pakken.
    Varerne skal være os i hænde senest 28 dage fra den dag, hvor du modtog varerne.

  • Tilbagebetaling
    Ønsker du pengene refunderet, overføres beløbet til det anvendte kreditkort (Dankort, Visa mv.) i forbindelse med bestillingen, indenfor 14 dage fra modtagelse af returvaren.

  • Returneringsudgifter
    Ønsker du at returnere den købte vare, skal du selv stå for forsendelsesudgiften.

➤ Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Er der fejl eller mangler ved varen, skal du snarest muligt kontakte os.

Du kan dog ikke benytte dig af reklamationsretten, hvis fejlen skyldes skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug eller ringe vedligeholdelse. Ligeledes er du forpligtiget til at henvende dig til os indenfor 2 måneder fra fejlen opdages.

  • Du kan informere os om fejl og mangler via den indbyggede kontaktformular – Klik her.
  • Ved klagesager er du også velkommen til at benytte vores direkte email, som du finder i bunden af webshoppen her.
  • Det er altid muligt at benytte ODR-platformen, hvis du ønsker at klagesagen skal sendes gennem EU’s online klagesystem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vi dækker portoen i forbindelse med returnering af defekte varer. Er reklamationen ikke berettiget, opkræves portoen dog ved kunden.

➤ Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

➤ Persondatapolitik/Privatlivspolitik

Sikker og krypteret betaling online
Foretages der betaling med kreditkort på webshoppen, sker betalingen på en sikker forbindelse, der garanterer, at dine betalingsoplysninger ikke er tilgængelige for uvedkommende. Når betalingen foretages online, sker det gennem en sikker krypteret metode gennem webshopsystemet og en sikker betalingsgateway. Betalingsgatewayen fungerer som dankortterminalen, der administreres hos Quickpay, som overholder den internationale PCI DSS certificering – En certificering, der definerer en række krav til opbevaring, overførsel og håndtering af kreditkortdata. 
 

Dine personlige data
Dine kontaktoplysninger gemmes med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via webshoppen, sikrer vi, at det altid sker med din fulde accept, da købet ikke kan gennemføres, medmindre handelsbetingelserne her er godkendt. Det er din sikkerhed for, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Din IP-adresse registreres af sikkerhedsmæssige årsager når du foretager et køb. IP-adressen og evt. personlige oplysninger oplyses til politiet, hvis der er tale om falske betalinger, svindel og bedrageri med kreditkort.

Sikkerhed
Oplysninger afgivet på webshoppen videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Alle oplysninger gemmes på højsikrede servere.

Cookies
I en webshop og enhver anden side, er der mange funktionaliteter, der ikke virker uden brug af cookies. Du kan derfor ikke benytte vores webshop uden at acceptere brugen af cookies.

➤ Supplerende betingelser og vilkår ved abonnementsordning

1. Generelt

1.1 Disse almene betingelser gælder for kundens aftale med RobotstøvsugerDele.dk.

1.2 Abonnementet er bindende i aftaleperioden og kan således kun opsiges til hvert udløb af aftaleperioden senest 3 måneder før forfald. Kunden er forpligtet til at give besked til RobotstøvsugerDele.dk, såfremt kunden ændrer.

2. Abonnement

2.1 Abonnementet indeholder: – Professionel opsætning og installation af maskine* – Altid rengjort gulv – Løbende service og vedligehold – Levering af sliddele og forbugsdele som støvsugerposer – Driftsstop service (afhjælpning ved maskinstop indenfor 72 timer – forbehold for ferieperioder) – Erstatnings maskine ved komplicerede maskinnedbrud – Ingen ekstra omkostninger til reparationer – Kundeservice – Fast ydelse i hele perioden.

*Aftalen I forhold til opsætningen og installationen af maskinen, forudsætter mulighed for tilslutning af maskine via stikkontakt/stikdåse. Det er kundens ansvar at sørge for stikkontakt/stikdåse og at denne er tilgængelig indenfor 2 meters afstand til maskinens placering.

2.2 Abonnementet indebærer, at Kunden abonnerer på en robotstøvsugeren. Den opstillede robotplæneklipper ejes af RobotstøvsugerDele.dk og udlejes til kunden i Abonnementsperioden.

3. Ejerret, brugsret og ansvar

3.1 Alle robotstøvsugere, der er omfattet af Abonnementet, ejes af RobotstøvsugerDele.dk.

3.2 Kunden må ikke overdrage eller udleje robotstøvsugeren til nogen anden. Når Abonnementet ophører, afhentes robotstøvsugeren af RobotstøvsugerDele.dk.

3.3 Ansvarsbegrænsninger i RobotstøvsugerDele.dk’s generelle abonnementsbetingelser finder anvendelse for RobotstøvsugerDele.dk’s robotstøvsugere med de yderligere begrænsninger, der fremgår af dette afsnit. Kunden har ansvaret for robotstøvsugeren, herunder for tyveri, brand og hærværk og andre forhold, der ikke kan karakteriseres som normalt slid og ælde eller fejl/mangler ved robotstøvsugeren. Kunden har ansvaret for løbende at holde øje med og rette henvendelse til RobotstøvsugerDele.dk ved fejl eller mangler på robotstøvsugeren. I det omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar, er RobotstøvsugerDele.dk kun ansvarlig for skade forårsaget af en af RobotstøvsugerDele.dk leveret vare i det omfang det kan bevises, at skaden skyldes RobotstøvsugerDele.dk’s fejl eller forsømmelse.

3.4 Kunden er forpligtet til at holde området for støvsugning fri fra elementer der kan forstyrre maskines fremkommelighed. Eksempler men ikke udtømmende ( Tøj, blade/aviser, ledninger, legetøj og fugtige elementer/vand). Eventuelle skade på elementer efterladt på gulvet (tilsigtet eller utilsigtet) er RobotstøvsugerDele.dk uvedkommende.

3.5 Driftsforstyrrelser eller andet forårsaget af fejl m.v. relateret til elsystemet er RobotstøvsugerDele.dk uvedkommende.

4. Opsigelse

4.1 Kunden kan opsige Abonnementet skriftligt til RobotstøvsugerDele.dk via kontaktformular på website eller via e-mail [email protected]øvsugerdele.dk. Opsigelsen bekræftes af RobotstøvsugerDele.dk inden for 1-4 arbejdsdage. Bekræftes opsigelsen ikke bedes kunden forsøge kontakt på anden vis.

4.2 Hvis Kunden ikke har betalt et forfaldent abonnement, er RobotstøvsugerDele.dk ikke forpligtet til at udføre de serviceydelser, der følger med Abonnementet. Under en sådan periode er Kunden ikke fritaget for sin betalingsforpligtelse.

4.3 Hvis Kunden trods mindst to rykkere ikke har betalt et forfaldent abonnement og forsinkelsen har varet mere end 30 dage, har RobotstøvsugerDele.dk ret til at opsige Abonnementet før tiden med umiddelbar virkning. RobotstøvsugerDele.dk har også ret til at opsige Abonnementet med umiddelbar virkning, hvis Kunden på anden måde i væsentlig grad har overtrådt Abonnementsbetingelserne og ikke har rettet op på dette inden for 30 dage fra skriftlig påtale heraf. Hvis Abonnementet opsiges før tiden af RobotstøvsugerDele.dk, afhentes robotstøvsugeren og eventuelt ekstraudstyr på kundens regning. RobotstøvsugerDele.dk har derudover ret til erstatning med et beløb svarende til de resterende Årsgebyr for eventuel resterende Bindingsperiode.

4.4 Kunden har ret til at opsige Abonnementet med umiddelbar virkning, hvis RobotstøvsugerDele.dk i væsentlig grad har overtrådt Abonnementsbetingelserne og ikke har rettet op på dette inden for 30 dage fra skriftlig påtale heraf. Ved en sådan opsigelse har Kunden ret til kompensation for sine direkte dokumenterbare omkostninger.

4.5 RobotstøvsugerDele.dk kan til enhver tid opsige et Abonnement. I given situation tilbagebetales eventuelt tilgodehavende til kunden.

5. Ved Abonnementets ophør

5.1 Senest 14 dage efter Abonnementet ophører, afhentes robotstøvsugeren samt eventuelt ekstraudstyr, uanset årsagen til ophøret, og uanset om Kunden eller RobotstøvsugerDele.dk har opsagt Abonnementet.

5.2 Robotplæneklipper samt ekstraudstyr skal være i acceptabel stand. Kunden har dog intet ansvar for normal slitage.

6. Ændring og overdragelse

6.1 RobotstøvsugerDele.dk har ret til ensidigt at ændre disse almene betingelser. En sådan ændring træder i kraft 30 dage efter at ændringen er publiceret på RobotstøvsugerDele.dk hjemmeside (www.RobotstøvsugerDele.dk). For Abonnementer der gælder med Bindingsperiode træder ændringen først i kraft, når Bindingsperioden er ophørt, eller en ny Bindingsperiode er aftalt. Mindre justeringer, eller ændringer som kun indebærer forbedringer for Kunden og ændringer der skyldes nye eller ændrede love, relevante myndigheders ændrede praksis, ændrede skatter eller afgifter eller lignende, træder dog også i kraft for Abonnementer med Bindingsperiode.

6.2 RobotstøvsugerDele.dkhar ret til at overdrage Abonnementet helt eller delvist til tredjepart, dersom der findes begrundet anledning til at udgå fra, at en sådan tredjepart kan fuldføre samtlige forpligtelser i henhold til Abonnementet. RobotstøvsugerDele.dk kan altid overdrage sin ret til betaling under Abonnementet til tredjepart. Ved overdragelse skal Kunden altid informeres.

6.3 Kunden må ikke overdrage Abonnementet til anden side.

7. Øvrigt

7.1 Hvis RobotstøvsugerDele.dk forhindres i at fuldføre sine forpligtelser i henhold til Abonnementet på grund af en omstændighed uden for RobotstøvsugerDele.dk kontrol (force majeure), skal RobotstøvsugerDele.dk være fritaget for ansvar i den periode, som forhindringen varer. Hvis forhindringen vedvarer i længere tid end tre måneder, har Kunden ret til med umiddelbar virkning at opsige Abonnementet. Ved en sådan opsigelse skal punkt 5 ovenfor gælde. Kunden har ikke ret til erstatning ved en sådan opsigelse.

7.2 RobotstøvsugerDele.dk ansvar under Abonnementet er begrænset til direkte skader som er forårsaget af skødesløshed fra RobotstøvsugerDele.dk’s side. Såvel RobotstøvsugerDele.dk’s som Kundens ansvar er begrænset til et beløb svarende til højst aftaleperiodens varighed ud over pålagte morarenter og gebyrer. Ansvarsbegrænsningerne i dette punkt 7.2 skal ikke gælde, dersom en part har handlet forsætligt eller groft uagtsomt.

7.3 Kundens eventuelle krav over for RobotstøvsugerDele.dk forårsaget af Abonnementet skal, for at kunne gøres gældende, fremsættes over for RobotstøvsugerDele.dk senest tre (3) måneder efter at Kunden fik kendskab til eller burde have fået kendskab til sådanne omstændigheder, som ligger til grund for kravet.

8. Gældende lov og tvister

8.1 Dansk lov skal være gældende for dette Abonnement.

8.2 Eventuelle tvister parterne imellem forårsaget af Abonnementet skal i første omgang forsøges løst af parterne selv. Dersom parterne ikke kan nå til enighed, kan tvisten prøves hos Forbrugerklagenævnet, dersom nævnet anser sig som kompetent, og tvisten er egnet til en sådan prøvning. En beslutning truffet af Forbrugerklagenævnet er en anbefaling og ikke bindende for nogen af parterne. I den yderste konsekvens afgøres en tvist ved en almindelig dansk domstol.